Posle 20 godina učešća u kampanji, kozmetička kuća sa etikom u poslovanju The Body Shop i neprofitna organizacija Cruelty Free International konačno proslavljaju kraj ere u kome su se izvodili ogledi na životinjama za potrebe kozmetike u Evropi, nastupajući u javnosti sa očekivanom porukom: uvoz i prodaja kozmetike koja je testirana na životinjama uključujući i pojedine sastojke biće zabranjena u Evropskoj Uniji počev od 11. marta 2013. godine.
Poverenik Borg će ponovo uspostaviti nadgledanje implementacije Kozmetičke direktive. On se obavezao da će osigurati marketinšku zabranu za kozmetiku testiranu na životinjama u 2013. godini tako što će ista stupiti na snagu bez produžetka planiranog roka ili njenim eventualnim usvajanjem sa izuzecima.
Šokantni ekspoze BUAV-a početkom nedelje o zastrašujućem klanju hiljade majmuna, uključujući i trudne majmunice i mladunčad na uzgojnoj farmi kompanije Noveprim na Mauricijusu izazvao je veliko negodovanje u čitavom svetu i izuzetnu pažnju medija.
Eco-friendlymarka za čišćenje Ecover je dobila sertifikat od organizacije Cruelty Free International za sprovodjenje politike protiv testiranja svojih proizvoda na životinjama. To pokazuje opredeljenost ove kompanije prema čišćenju bez surovosti.
“Sramno je da životinje nastavljaju da trpe bolne testove radi sredstava za lepotu i higijenu koji se prodaju u EU. Podržavam ECEAE i njihovu kampanju kako bi se Evropa jednom zauvek otarasila kozmetičkih proizvoda testiranih na životinjama. Apelujem na Komisiju da obezbedi da se u martu 2013 godine usvoji potpuna zabrana. Pozivam ljude u Evropi da mi se pridruže i potpišu peticiju i kažu NE surovoj kozmetici u Evropi.“
Britanska unija za aboliciju od vivisekcije (British Union for the Abolition of Vivisection, BUAV) je juče zajedno sa predstavnicima organizacija članica i posmatrača Evropske koalicije za ukidanje eksperimenata na životinjama (ECEAE) otpočela celodnevni događaj u Briselu povodom Kampanje Reci NE surovoj kozmetici/No Cruel Cosmetics Campaign.
Hiljade ljudi u Evropi koji se protive testiranju na životinjama u kozmetičke svrhe, je nedavno poklonilo svoje fotografije za specijalnu reklamu kampanje Reci NE surovoj kozmetici. Naše kolege i koleginice iz Evropske koalicije za ukidanje eksperimenata na životinjama su na sastanak koji se održao 18-19 oktobra u Briselu poneli ovu najnoviju sliku kampanje sa ciljem da utiču na donosioce odluka u Evropskom parlamentu i ujedno ih podstaknu da čuju glas gradjana i gradjanki Evrope i drugih zemalja kako bi se zauvek zabranilo testiranje na životinjama za kozmetičke proizvode koji se prodaju u Evropi.
ECEAE je progovorila o zabrinutosti za životinje koje su upotrebljavane u francuskoj studiji o kukuruzu i otrovu protiv korova, koja privlači veliku naučnu kritiku. Istraživači sa Univerziteta Caen su tokom dve godine hranili pacove genetski modifikovanim (GM) kukuruzom prskanim popularnim otrovom protiv korova pod nazivom ”Roundup”.
Direktiva 2010/63 EU propisuje obavezu da se do 2013. Evropska unija oslobodi svih kozmetičkih proizvoda testiranih na životinjama i da se sasvim prestane sa eksperimentima u oblasti kozmetičke industrije. Međutim, izloženi pritiscima velikih kompanija, vlasti razmatraju mogućnost produženje ovog roka. Cilj kampanje Reci NE surovoj kozmetici je da se izvrši masovni pritisak javnosti na evropske institucije da se dati rok ispoštuje.